Tips voor een knallend bedrijfsfeestje

0

Bedrijfsfeestje of evenement aan het plannen? Eens in de zoveel tijd is het natuurlijk belangrijk om samen met je collega’s een feestje te vieren. Net iets uitgebreider dan die ‘vrijmibo’ na een lange werkweek. Veel voorbereidingen die dan getroffen moeten worden, denk aan eten & drinken, muziek en leuke collega’s natuurlijk. Een aantal dingen mogen zeker niet ontbreken, lees ze snel verder!

1. Prik een datum

Allereerst is het prikken van een juiste datum natuurlijk belangrijk. Zoek een datum waarop er zoveel mogelijk mensen kunnen komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch? Als jouw bedrijf maar uit een klein clubje collega’s bestaat is het misschien ook leuk om iedereen een introducee te laten uitnodigen. Heb je al een grote groep collega’s of is de ruimte beperkt, dan hoeft dit natuurlijk niet. Wanneer je de juiste datum hebt gevonden, kan je de gastenlijst gaan opstellen en uitnodigingen gaan versturen.

2. Locatie

Zodra je de gastenlijst hebt en ongeveer weet hoeveel collega’s naar het bedrijfsfeest komen, kun je gaan nadenken over de locatie. De locatie is belangrijk omdat deze niet te groot of te klein mag zijn. Het is verstandig om een locatie te kiezen die je leuk kan versieren en waar je eventueel nog leuke slingers of versiering op kan hangen. Denk bijvoorbeeld aan een evenementenlocatie bij jou in de buurt, of misschien ken je via via wel iemand met een leeg pand.

3. Eten en drinken

Vervolgens, hapjes en drankjes! Een belangrijk onderdeel om een bedrijfsfeest te laten slagen. Het is handig om genoeg bier en wijn in te slaan, maar denk ook aan de hapjes zoals nootjes en bittergarnituur. Liever alcoholvrij? Dan kan je natuurlijk ook hele lekkere mocktails maken.

Als het evenement of feest kleinschalig is, kun je dit makkelijk allemaal zelf doen. Heb jij een bedrijfsfeest waar een grote groep mensen naartoe komt? Dan is het misschien makkelijker om dit gedeelte uit handen te geven en een cateringbedrijf in te huren zodat je zelf ook lekker kunt genieten.

4. Muziek

Ten slotte, misschien wel het allerbelangrijkste, de muziek! Dit kun je natuurlijk op veel manieren invullen, een DJ huren of leuke afspeellijst maken. Maar liever een feest die je werknemers niet snel zullen vergeten? Dan is een silent disco huren misschien wel een goede optie voor jou! Een silent disco is een feest waar iedereen een koptelefoon draagt, en tegelijkertijd dezelfde muziek hoort. Het is dus ‘silent’ voor de buitenwereld, geen klagende buren dus.  Wil je even een praatje maken met die ene collega, dan zet je de koptelefoon gewoon even af. Ook kan je het volume van je eigen koptelefoon makkelijk harder of zachter zetten, en heb je aan het eind van de avond geen vervelende piep in je oren. Kortom, ideaal!

Hopelijk heb je wat aan deze tips en hoef jij je geen zorgen te maken om het volgende bedrijfsfeest tot een succes te maken!

Share.

About Author

Leave A Reply