Tips voor het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf

0

Belangrijk voor het succes van een bedrijf is de naamsbekendheid. Hoe meer mensen weten van het bestaan van jouw bedrijf, hoe groter de klantenkring kan worden. Natuurlijk is een goede service van groot belang. Tevreden klanten leveren je gratis mond-tot-mondreclame op. Toch zijn er nog veel meer manieren, online én offline, om te werken aan de naamsbekendheid. Reclameland.nl vertelt je er meer over in dit artikel.

Online naamsbekendheid

Wil je als bedrijf online zichtbaar zijn, dan is een moderne website onmisbaar. Dat wil zeggen: een responsive site die er op laptop én smartphone goed uit ziet. Met foutloze teksten en mooie beelden. Online is dit het visitekaartje van jouw bedrijf, het krijgen van een nette en professionele indruk tijdens een bezoek aan de site is dus erg belangrijk. Vervolgens kun je online op veel plekken verwijzen naar jouw website met blog. Denk aan een maandelijkse nieuwsbrief aan je klantenbestand of het bijhouden van social media pagina’s waarop je interessante dingen deelt die spelen in jouw branche. Wil je het nog groter aanpakken, schrijf dan blogs voor externe websites, of organiseer een webinar via bijvoorbeeld de app Periscope om op deze manier jouw expertise te delen. Al deze opties zijn kosteloos. Natuurlijk kun je ook een budget bepalen waarmee je maandelijks adverteert. Denk aan sites als Google Adwords en Marktplaats zakelijk waarop je advertenties kunt plaatsen waarvoor je per klik betaalt.

Manieren voor offline naamsbekendheid

Ook offline zijn er manieren om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Belangrijk voor de aanpak van offline promotie is of jouw bedrijf lokaal of nationaal werkt. Als lokaal bedrijf heeft het immers niet zoveel zin om gedrukte folders te versturen naar mensen die twee uur rijden verderop wonen. Dit is voor nationale bedrijven al meteen een eerste manier van offline promotie: het verspreiden van drukwerk of versturen van geadresseerde post. Deze methode geeft de gelegenheid om acties of nieuwtjes te delen met klanten. Een mooie methode is om klanten op de verjaardag een attentie te versturen in de vorm van een kortingsbon of waarde cheque. Naast het direct benaderen van klanten, kun je ook nieuwe klanten werven door deel te nemen aan zakelijke beurzen of lokale markten. Ben je een lokaal bedrijf, vergeet dan ook niet de mogelijkheid om te flyeren of te sponsoren. Door te investeren in bijvoorbeeld een sportteam, wordt jouw lokale bedrijf vermeld op verschillende plekken en mag je bijvoorbeeld een spandoek ophangen. Ook is een mooie manier van de naamsbekendheid vergroten het organiseren van een wedstrijd. Door dit origineel aan te pakken, hoeft de prijs niet groot te zijn en zullen er toch veel mensen meedoen.

Welke manieren van promotie goed zijn voor de naamsbekendheid van een bedrijf, hangt natuurlijk af van de klantenkring en doelgroep. Begeven zij zich op Instagram, op de huishoudbeurs, op zakelijke beurzen of in de winkelstraat? Bedenk hoe je jouw bedrijf bij hen onder de aandacht brengt en laat geen kans voorbijgaan om jouw bedrijfsnaam te laten zien. Bedenk wel dat hoeveel geld of tijd je ook in promotie steekt, het belangrijkste is dat jouw bedrijf blije klanten oplevert. Deze mond-tot-mondreclame, die offline én online rond zal gaan, is onbetaalbaar en kan goud opleveren!

Share.

About Author

Online marketeer met uiteenlopende interesses. Vind het leuk om bedrijven online verder te helpen. Daarnaast beheerder meerdere blogs.

Leave A Reply