Een zonnebril heeft eigenlijk maar twee functies. Ten eerste beschermt het onze ogen tegen de zon en ten tweede laat het ons er cool uitzien…als je tenminste een bij jou passende, en misschien zelfs bedrukte zonnebril op je neus hebt gezet.
Kenmerkend voor dat laatste is te zien in een spotje, waarin een jongeman met een zojuist aangebracht lekker geurtje honderden vrouwen in bikini op zich af ziet komen. Dan zet hij zijn zonnebril op, de horde stopt en keert, met afgrijzen en spot in de ogen, om.
Is er wel plaats voor een opdruk?
Toegegeven, zonnebrillen bedrukken biedt niet veel mogelijkheden voor een duidelijk zichtbaar logo. Een bril bestaat normaliter uit een montuur, pootjes en glazen. Het is natuurlijk niet echt handig om de glazen te bedrukken, maar voor een meer speelse bril is het wel mogelijk.
Het montuur biedt twee mogelijkheden: de neusbrug of de verdikking aan de buitenkant waar de pootjes zijn bevestigd.
De meest gebruikelijke plaats voor het bedrukken van zonnebrillen zijn de pootjes, vooral als ze breed genoeg zijner een duidelijke boodschap te plaatsen.
Waarom zou je eigenlijk een zonnebril laten bedrukken?
Logo’s leveren bekendheid en een bedrijf zal dit logo zo veel mogelijk willen verspreiden. Hoe meer bekendheid, hoe groter de kans dat mensen van dat bedrijf op een of andere manier gebruik willen maken.
Een zonnebril is een uiterst functioneel voorwerp en hoeft niet persé duur te zijn om toch voldoende bescherming te bieden. Een bedrijf zou bedrukte zonnebrillen aan het personeel uit kunnen delen als relatiegeschenk, of gewoon nuttig hebbedingetje, vooral vlak voor de zomervakantie.
Een andere mogelijkheid is om zonnebrillen te laten bedrukken en ze bij een opening van een winkel of een evenement uit te delen als promotiemateriaal. Dat kunnen leuke, gekke en/of gekleurde goedkope zonnebrillen zijn voor kinderen en iets duurdere voor volwassenen met een exclusief logo op de zijkant van de pootjes.
Een zonnebril beschermt en kan heel cool staan, vooral als het voorzien is van een bijzonder logo. Het trekt aandacht en mensen zullen willen weten wat dat logo of die boodschap precies inhoudt.